Pirinexus

La ruta Pirinexus proposa 353 km de recorregut per als amants de les bicicletes, el senderisme, la cultura, el patrimoni i la gastronomia de la regió catalana i francesa. Pirinexus passa per un total de 53 poblacions, entre elles Peralada, i 8 comarques diferents. Combina traçats de Vies verdes amb altres rutes com camins rurals o carreteres amb baixa densitat de trànsit.

L’enllaç entre Catalunya i els Pirineus Orientals ha permès que aquesta xarxa cicloturística sigui transfronterera.

Les etapes de la ruta Pirinexus que passen per Peralada són:

L’etapa 5: Capmany - Peralada (1): Arribem a la plana. L’Empordà i el vi

La primera part del tram, els 3 primers km, són la última baixada fins a la plana empordanesa. Els camins, sense pavimentar, tenen un 4% de desnivell. Un cop a la plana, els camins milloren gràcies a la grava compactada. A partir de Vilarnadal, els camins discorren al costat de petits canals i recs. Si les pluges són intenses serà necessari baixar de la bici per creuar la riera de Torrelles.

Pirinexus - Etapa 5

L’etapa 6: Capmany - Peralada (2): El vi, el cava i el vescomtat de Peralada

Aquest tram que es descriu a continuació és planer. Un cop passat Peralada haurem de travessar el riu Llobregat i seguidament la Muga, on agafarem el Camí Natural de la Muga per la ruta Vies verdes, fins a la seva desembocadura.
En èpoques de fortes pluges és recomanable no seguir amb la ruta i agafar la carretera GIV-6042 entre Peralada i Vilanova.

Pirinexus - Etapa 6

L’etapa 7: Peralada-Castelló d’Empúries

Seguint el Camí Natural de la Muga arribem a Castelló d’Empúries, una vila medieval amb molta història i patrimoni. Aquí creuarem el riu Muga pel pont vell i seguirem cap al sud per camins agrícoles en molt bon estat.